Saturday 25 May 2013

Pantai Port Dickson, Negeri Sembilan



Malaysia sentiasa terkenal dengan pantai yang mengagumkan. Jika anda tertanya-tanya yang pantai di Malaysia untuk meneroka seterusnya, mungkin Port Dickson hanya mungkin menjadi tempat percutian yang sempurna untuk anda. Port Dickson terletak 32 km dari Seremban dan ia juga tidak jauh dari bandar Kuala Lumpur. Oleh itu, selepas pengalaman membeli-belah yang memuaskan dan penerokaan bandar yang sibuk, anda sentiasa boleh pergi ke Port Dickson sebagai perhentian seterusnya untuk menikmati angin laut yang santai dan cahaya matahari terang yang akhirnya mungkin menyapu kekecewaan dan tekanan anda pergi.

Pantai Port Dickson (PD) adalah tempat percutian hujung minggu yang menarik untuk warga kota.

Port Dickson terletak 32 km dari Seremban dan ia juga tidak jauh dari bandar Kuala Lumpur. Oleh itu, selepas pengalaman membeli-belah yang memuaskan dan penerokaan bandar yang sibuk, anda sentiasa boleh pergi ke Port Dickson sebagai perhentian seterusnya untuk menikmati angin laut yang santai dan cahaya matahari terang yang akhirnya mungkin menyapu kekecewaan dan tekanan anda pergi.

Port Dickson dikatakan telah dinamakan sempena nama seorang pegawai British, Sir John Frederik Dickson pada tahun 1889. Ada juga yang mengatakan bahawa tempat itu dinamakan sempena seorang pegawai lain British yang menyelia pelabuhan British yang mengendalikan bijih di Lukut, sebuah daerah Port Dickson pada ketika itu.

Pantai di Port Dickson akan menyediakan anda dengan peluang untuk bersiar-siar sempurna. Anda boleh merebut peluang ini untuk mengambil gambar sebagai kenangan dan dalam masa yang sama, anda juga boleh menikmati kedamaian alam semula jadi yang akan terus membantu anda untuk lari dari kerja-kerja harian anda beban dan tugasan. Selain daripada pantai di Port Dickson, Port Dickson juga terkenal dengan makanan laut yang segar. Disebabkan oleh fakta bahawa restoran makanan laut yang paling di Port Dickson yang terletak berhampiran dengan pantai, anda boleh mendapatkan rasa yang lazat dan makanan laut segar restoran-restoran yang menyediakan kepada anda datang terus dari laut.


Aktiviti Sukan Air




Muzium Lukut
Jika anda berminat dengan tempat bersejarah di Malaysia, Port Dickson juga menyediakan anda dengan peluang untuk meningkatkan pengetahuan sejarah anda mengenai Malaysia apabila anda melawat Lukut. Lukut - terletak di Port Dickson - mempunyai sejarah yang kaya dalam perlombongan kerana ia adalah salah satu laman web perlombongan yang paling penting dalam abad ke-19. Selain daripada mempunyai peluang untuk melawat lokasi yang peribadi, anda juga boleh melawat Muzium Lukut yang menyimpan semua kenangan sejarah pengalaman perlombongan tempatan dari abad ke-19.


 Tambahan pula, di samping berkhidmat memori anda sebagai salah satu pantai yang paling terkenal di Malaysia, Port Dickson juga mempunyai sebuah bandar kecil yang boleh membantu anda dalam mendapat lebih banyak interaksi dan pengetahuan dengan berkomunikasi dengan penduduk di Port Dickson Town, di mana anda boleh menemui lebih lanjut mengenai budaya dan gaya hidup mereka hidup mereka melalui aktiviti-aktiviti harian mereka menjalankan di bandar kecil.


Zoo Mini Port Dickson
Jika anda berada di bercuti di Port Dickson dengan keluarga anda, anda juga boleh membawa anak-anak anda ke Dickson Zoo Mini Port, yang menempatkan pelbagai jenis haiwan seperti arnab, unta, monyet, kuda, dan sebagainya. Ini juga merupakan peluang yang sempurna bagi anda untuk mempunyai sesi ikatan lebih dengan anak-anak anda mengingati hakikat bahawa anda mungkin kekurangan peluang untuk berbuat demikian apabila anda sibuk dengan kerja anda di bandar. Selain daripada itu, satu Ostrich Farm di Port Dickson mungkin menjadi satu lagi tempat percutian yang menarik di Port Dickson untuk anda untuk melawat. Di sini, anda dan keluarga anda akan mendapat peluang untuk belajar cara-cara dalam mengendalikan telur burung unta, serta mempunyai peluang untuk berinteraksi dengan burung unta yang sebenar. 



No comments:

Post a Comment